Kon

Hej!

Dagen var bra i skolan. Den var väldigt mycket enklare än våran, bara ett rum med bänkar i. Inte så roligt, och jag förstod inte så mycket. Många lektioner hölls på hindu, Indiens språk, men de försökte prata engelska med mig. Efter skolan visade Harsha mig runt i staden, det är en by ca 2 mil utanför New Deli. Den är inte jättestor, men är ändå fin. Gick runt och kollade på några tempel, och gick i några affärer.

En sak som jag tycker känns lite konstigt är alla kossor som går runt fritt på gatorna. Kon är helig, och du får absolut inte döda dem. De äter allt de kommer över. Men kon används till mycket, och är nyttig. De ger mjölk som vi kan dricka, ger gödsel och bränsle av deras spillning.


Kommentarer
Postat av: Ann Simonse

Sättet att förhålla sig till kon är ju det absolut bästa i långa loppet, allt är klokt och "uträknat".

2009-12-08 @ 20:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0