Dop

Hej!

Här händer det mycket saker, hinner knappt sitta ner och vila. Men kul är det! Vi åkte in till Delhi en dag och shoppade! Hittade mycket roligt, och det är billigt här, köpte mycket kläder och skor. :)

Igår var jag även på dop. Gafurs syster har nämligen fått en son. Det är en ceremoni då barnet kläs i nya kläder, och han får sitt namn. Han lades i en vagga, prästen säger hans namn och alla närvarande kvinnor sjöng en ramsa med hans namn i. Det var det ända jag förstod, hans namn. Han fick det fina namnet Maari. Sedan fick alla gifta kvinnor en hand full av baljväxter. Vakshina tyckte det var kul, för det var den första händelsen hon fick som var speciell för en maka.
Efter ceremonin var det festmiddag med släkt och vänner. Det var trevligt. Han fick såklart också presenter, och bland dom ett fint halsband i guld.

Kommentarer
Postat av: L I N N E A

nice :D

fin blogg! =) hinner tyvärr inte läsa allt x]

2009-12-08 @ 18:46:19
URL: http://tibto.blogg.se/
Postat av: Ann Simonsen

Då får vi önska pojken välkommen, inte sant? Du gör en superfin blogg, Josefin!

2009-12-08 @ 20:11:59
Postat av: simon

eyyy ann du måste komentera så fina saker på min blogg ocksåxD

2009-12-10 @ 21:12:37
Postat av: simon

eyyy ann du måste komentera så fina saker på min blogg ocksåxD

2009-12-10 @ 21:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0